هر چی آقا بگه

رهبرم سید علی

هر چی آقا بگه

رهبرم سید علی

اعتراف روسیه به ضرر هنگفت از عدم تحویل “اس ۳۰۰″ به ایران

اعتراف روسیه به ضرر


 هنگفت از عدم تحویل


 “اس ۳۰۰″ به ایران


منبع : رجا نیوز


در ادامه مطلب ...


“آلکساندر فومین” مدیر سازمان فدرال هممکاری های نظامی ـ فنی روسیه در مصاحبه با رادیو “اکو مسکو” اعلام کرد روسیه به خاطر عدم اجرای قرارداد فروش سیستم های موشکی پدافند هوایی”اس ـ ۳۰۰″ به جمهوری اسلامی صدها میلیون دلار از دست داد و شکایت چهار میلیارد دلاری از روسیه در دادگاه قرار دارد.

به گزارش رجانیوز، فومین گفت:” روسیه صد ها میلیونها دلار ( به خاطرپرداخت جریمه عدم تحویل اس ـ ۳۰۰ به جمهوری اسلامی) از دست داد. علاوه بر این دادخواست چهار میلیارد دلاری در دادگاه بین المللی قرار دارد و سفارش دهنده (جمهوری اسلامی) مطلقا حق دارد”.ضمنا وی تاکید کرد سیستم های تولیدی “اس ـ ۳۰۰″ برای تحویل به جمهوری اسلامی را عملا نمی توان به کشور دیگری فروخت چون ازچنان وسایلی تشکیل شده که آنها را فقط طبق سفارش جمهوری اسلامی تهیه کرده اند.
به گزارش رسانه روسی ریانوستی، قرارداد فروش سیستم های “اس-۳۰۰″ به جمهوری اسلامی در ماه دسامبر ۲۰۰۵ امضا شد اما “دمیتری مدودف” رییس جمهوروقت روسیه در ماه سپتامبر ۲۰۱۰ طی فرمانی تحویل سیستم های “اس ـ ۳۰۰″، تجهیزات زرهی و هواپیما، بالگرد و ناوهای جنگی به جمهوری اسلامی را ممنوع کرد.
فرمان رئیس جمهور روسیه به دنبال تدابیر مربوط به اجرای قطعنامه شماره ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل متحد، مورخه ۹ ژوئن سال ۲۰۱۰ میلادی صادر شده است.به دنبال آن وزارت دفاع جمهوری اسلامی و شرکت “The AerospaceIndastries Organisation” به دادگاه حکمیت بین المللی ژنو شکایت کرده و خواستار دریافت تقریبا ۴ میلیارد دلارغرامت بخاطر عدم تحویل “اس ـ ۳۰۰″ شده اند. “
سیستم های “اس-۳۰۰″ ویژه دفاع از موسسات صنعتی، نهادهای دولتی، پایگاه های نظامی و مقرهای فرماندهی در برابر حملات هوایی و فضایی دشمن هستند. این سیستم قادر به نابودسازی اهداف بالستیک بوده و از قابلیت حمله به اهداف زمینی نیز برخوردار است. تازه ترین مدل سیستم “اس-۳۰۰″ می تواند هواپیماهای دشمن را در فاصله ۱۵۰ کیلومتری و ارتفاع ۲۷ کیلومتری نابود کند.
گفتنی است، به گفته برخی مقامات نظامی ایران وزارت دفاع ایران پروژه ساخت “اس ۳۰۰″ را در حال ساخت بوده و به زودی مراحل نهایی تولید آن فراخواهد رسید.


منبع : رجا نیوز
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد