هر چی آقا بگه

رهبرم سید علی

هر چی آقا بگه

رهبرم سید علی

چرا بی‌بی‎سی تعلق به میراث خاندان سلطنتی انگلیس را انکار می‎کند!

چرا بی‌بی‎سی تعلق به


 میراث خاندان سلطنتی


 انگلیس را انکار


 می‎کند!؟/اعتراف


 عجیب بی‎بی‎سی به


 همکاری با


MI6



منبع : رجا نیوز



در ادامه مطلب ...

شبکه پرس تی وی روز گذشته یک گزارش جنجالی از نقش ملکه انگلیس در رابطه با شبکه دولتی بی بی سی منتشر کرد.

به گزارش رجانیوز، پرس‌تی‌وی در گزارشی که در وب‌سایت خود منتشر کرده به بررسی پشت‌پرده ماجرای عذرخواهی بی‌بی‌سی از ملکه الیزابت دوم در سال ۲۰۰۷ پرداخت. گزارشی که نشان می دهد بی بی سی برخلاف ‍ژست بی طرفی، خود را بخشی از میراث خاندان سلطنتی می‌داند.
ماجرا عذرخواهی بی بی سی از الیزابت دوم در سال ۲۰۰۷ به پخش مستند “یک سال با ملکه” از این شبکه بر می گردد.
در این مستند جر و بحث ملکه با عکاسی به نام «آنی لیبوویتز» و سپس صحنه قهر کردن او از جلوی دوربین به تصویر کشیده شده بود. جالب اینجاست که به دنبال پخش این مستند تراست بی‌بی‌سی به دبیرکل وقت «مارک تامپسون» تکلیف کرد که از خانواده سلطنتی عذرخواهی کند.
مشابه همین اتفاق ۶ ماه پیش نیز تکرار شد آن هم زمانی که وابسته خبری ویژه ملکه بریتانیا در بی‌بی‌سی فاش کرد که الیزابت دوم شخصا به وزارت کشور دستور داده که یک روحانی مسلمان بریتانیایی را بازداشت کنند.
از آنجا که طبق قانون اساسی نقش ملکه در رابطه با وزرا ظاهرا نمی‌تواند فراتر از یک مشاور باشد، این خبر نشان می دهد که پاسدار قانون اساسی انگلستان خود یکی از نقض کننده‌های آن به شمار می‌رود و حتی در سیاست های رسانه‌ای مثل بی بی سی نیز دخالت دارد.
بازتاب و تبلیغ سیاست‌های انگلیس در قالب فعالیت های خبری در رسانه‌های انگلیسی به ویژه بی بی سی امری غیر فابل انکارست. مسئولان دولتی انگلیس به صراحت اعلام کرده اند که منبع مالی بی بی سی به وسیله بخشی از مالیات‌های مردم انگلستان ، ایرلند شمالی و ولز تامین می‌شود.
البته بی‌بی‌سی و سایر رسانه‌های انگلیسی در ازای تامین بودجه خود از سوی دولت در راستای سیاست‌های مسئولان این کشور فعالیت می‌کنند.
بی بی سی : جاسوسی می کردیم

اقدام این رسانه‌ها در تقویت سیاست‌های دولت انگلیس محدود به فعالیت‌های خبری نمی‌شود چه آنکه بهره گیری از پوشش خبرنگاری برای فعالیت های جاسوسی در دیگر کشورها ازجمله قداماتی است که از سوی این رسانه در همکاری با سازمان جاسوسی انگلیس موسوم به mi6  صورت می پذیرد.
در همین راستا سایت بی بی سی در واکنش به گزارش یک روزنامه روسی که در سال ۱۹۶۸ میلادی منتشر شده تلویحا خبر جاسوسی خبرنگاران انگلیسی برای mi6 را تایید کرد.
“بی بی سی” ، در یادداشتی با عنوان “ماموران مخفی ام‌آی۶ در رسانه‌های بریتانیا” به قلم “جرمی دانز” می نویسد: در دسامبر سال ۱۹۶۸ میلادی روزنامه روسی “ایزوستیا” که تحت کنترل دولت بود، رشته یادداشت‌هایی را منتشر کرد که در آنها چندین روزنامه‌نگار برجسته بریتانیایی به جاسوسی متهم شدند. این روزنامه اسامی روزنامه‌نگارانی را که مدعی بود ماموران مخفی هستند، با کد رمز آنها منتشر کرد.
به گزارش بی بی سی،  این رشته یادداشت‌ها موجی از اعتراضات را در بریتانیا به دنبال داشت: روزنامه روسی آورده بود که روزنامه‌نگاران و سردبیرانی از ساندی تایمز، آبزرور، دیلی‌تلگراف، دیلی‌میل و بی‌بی‌سی به طور مستقیم با ام‌آی۶ (سازمان اطلاعات و امنیت خارجی بریتانیا) کار می‌کنند.
نویسنده در ادامه  با طرح این سوال که “مدارک مقامات شوروی سابق برای اثبات این ادعا چه بود؟” می نویسد: مجموعه مدارکی که مدعی بودند یادداشت‌های غیررسمی ام‌آی۶ است. به نظر می‌رسید که این یادداشت‌ها، از مجموعه عکس‌هایی به دست آمده بودند که با یک دوربین جاسوسی ثبت شده‌اند.
یکی از آنها شامل جدولی بود از اسامی روزنامه‌ها، خبرنگار یا سردبیری که گفته شده بود ام‌آی۶ به عنوان رابط در هر یک از روزنامه‌ها دارد، کد رمز هر یک از آنها و کد رمز طرف حسابشان در ام‌آی۶.
“جرمی دانز” در ادامه با اذعان به همکاری و اجرای طرح های سازمان جاسوسی انگلیس توسط بی بی سی با طرح این سوال که “درست است که در طول جنگ جهانی دوم، بی‌بی‌سی پیام‌هایی را به رمز برای ماموران مخفی بریتانیا در پشت مرزهای دشمن پخش می‌کرد و برخی روزنامه‌نگاران هم با هدف کمک به پروپاگاندا با ام‌آی‌۶ همکاری می‌کردند، ولی آیا چنین فعالیت‌هایی واقعا در دوره بعد از جنگ هم ادامه داشت؟” چنین پاسخ می دهد: نتیجه بررسی‌های رادیو ۴ بی‌بی‌سی نشان داد که ظاهرا ساختار، نگارش و لحن مدارکی که روزنامه روسی چاپ کرده بود، درست است. ولی استنتاج این که آیا آنها واقعی و موثق هستند یا نه، کار راحتی نبود: ام‌آی۶ هیچوقت درباره عملیات خود توضیح نمی‌دهد و مدارکش را هم از حالت محرمانه خارج نمی‌کند. تمام افرادی نیز که در این مدارک از آنها نام برده شده است، مرده‌اند.
اما بین مورخان و محققانی که تاریخ فعالیت‌های جاسوسی را بررسی کرده‌اند، همینطور روزنامه‌نگاران باسابقه‌ای که با آنها تماس گرفته شد، اتفاق‌نظری روشن وجود داشت: با وجود تمام انکارها، آنچه منتشر شد، موثق بود.
نویسنده در ادامه به نقل از “استفان دوریل” نویسنده کتاب “تاریخچه‌ای از ام‌آی‌۶” آورده است: “اینها مدارک موثقی از ام‌آی۶ هستند.”
او اضافه می‌کند که آنتونی کوندیش، یک افسر سابق ام‌آی۶ قبل از مرگ به او گفت که این سازمان در طول جنگ سرد، از روزنامه‌نگاران استفاده کرده است.
“جرمی دانز”  سپس می نویسد: شاید بتوان این موضوع را که روس‌ها چطور به این مدارک دست یافته‌اند، از تاریخ یکی از آنها حدس زد: سپتامبر ۱۹۵۹ میلادی.
آقای دوریل معتقد است که به احتمال زیاد، این یادداشت‌ها توسط “جورج بلیک” یک مامور مخفی کا‌گ‌ب (اداره اطلاعات و امنیت اتحاد جماهیر شوروی سابق) که با ام‌آی۶ کار می‌کرد، در اختیار شوروی قرار گرفته است.
در آن زمان، “بلیک” اغلب اوقات به عنوان مامور کشیک شب در مقر ام‌آی۶ در لندن انجام وظیفه می‌کرد. او وقتی برای بازرسی از داخل ساختمان می‌رفت، حین عبور از راهروهای اداره، با دوربین کوچکی که داشت، از هر مدرکی که می‌دید، عکاسی می‌کرد و آنها را به دست کاگ‌ب می‌رساند.
به نوشته نویسنده: پروفسور کریستوفر اندرو، یک تاریخ‌نگار رسمی ام‌آی۵ (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی بریتانیا) که کارشناس فناوری جاسوسی مربوط به دوره شوروی نیز هست، به تمام این احتمالات، مورد دیگری را هم اضافه می‌کند: این احتمال وجود دارد که بلیک از این مدارک عکاسی کرده و به دست کاگ‌ب رسانده باشد و بعد روس‌ها از کیم فیلبی، از جاسوسان دوجانبه سرشناس تاریخ، درباره این که چطور از آنها استفاده کنند، مشاوره گرفته‌اند.
هر چند بی بی سی گزارش خود سعی می کند ادعای روزنامه روسی درباره جاسوسی خبرنگاران انگلیسی رد کند ولی در نهایت می نویسد: بخشی از ادعای روس ها درست بود ” در طول جنگ سرد، ام‌آی۶ مجموعه‌ای از روزنامه‌نگاران و سردبیران را در نشریات بریتانیا به کار گرفته بود.”
بی بی سی کانون اصلی فتنه رسانه ای

البته بهره گیری از خبرنگاران برای جاسوسی از سوی mi6 محدود به جنگ سرد نمی شود.
فتنه سال ۸۸ در تهران و خط دهی بی بی سی به آشوبگران از نمونه‌های بارز بهره‌گیری سازمان‌های امنیت انگلیسی از رسانه‌ها برای رسیدن به اهداف خود است.
اخیرا نیز وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی اعلام کرد برخی خبرنگاران داخلی که با سازمان های امنیتی غربی و سایت بی بی سی همکاری داشتند را دستگیرکرده است.
وزارت اطلاعات در بیانیه خود تاکیدکرده بود : این شبکه که توسط سازمان عملیات روانی دولت انگلیس (موسوم به بی بی سی ) با بهره برداری از تجارب مقطع فتنه ۸۸ احداث و با همکاری چند دولت غربی اداره می شد، به دلیل چند لایه بودن، گستردگی ، بهره برداری از ابزار و روشهای خاص ارتباطی در ارسال اخبار و دریافت خطوط کاری از عوامل بیگانه، ماهها تحت نظر و تعقیب سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار داشت تا سرانجام با تکمیل چرخه شناسایی عوامل داخلی، عوامل مستقر در خارج از کشور، گردآوری اطلاعات و فراهم نمودن مستندات قضایی لازم، مورد اقدام قانونی قرار گرفت.
همچنین در اطلاعیه شماره ۳ وزارت اطلاعات، کانون اصلی فتنه رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی، شبکه سلطنتی بی.بی.سی معرفی شد و چنین آمده است: “اطلاعات بدست آمده حکایت از اداره تعدادی از شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی، سایت‌های خبری ضد‌انقلاب و وابسته به عناصر فتنه‌ ۸۸ توسط هسته مرکزی مستقر در ارگان عملیات روانی سازمان جاسوسی دولت انگلیس موسوم به (BBC ) دارد.
پیش از این وزیر اطلاعات با اشاره به همکاری بی بی سی با سازمان های امنیتی انگلیس گفته بود: بی بی سی فراگیرترین کانون تجمع انواع و اقسام عناصر و گروهک های ضدانقلاب است و معاندترین و محارب ترین عناصر گروهک ها در آنجا جمع شده اند.از حزب بهائیت که شاکله اصلی بی بی سی را تشکیل می دهد تا سلطنت طلبان، منافقین، عناصر توده ای، پژاک، کومله، دموکرات و عناصر شاخص فتنه، که اخیرا شیطان پرستان نیزبه آنها اضافه شده اند.

منبع : رجا نیوز


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد